tisdag 7 augusti 2012

Mina dagar i Gläntan


Tänkte jag skulle visa lite bilder från våra härliga sommardagar här ute i skogen (jodå vi är kvar hihi)... 

Det är så givande o gå runt i skogen o fota, jag älskar det o önskar att flera skulle ge sej ut o hämta energi där, ja inte just i denna skogen då kanske ;) men många ser inte det vackra, det fridfulla...synd tycker jag för dom bara rusar på i dagens stress-samhälle! 
Stanna upp, lyssna, lukta o känn.....det är en medicin som heter duga!

Börjar med en bild från fredagkvällen då barnen o jag gick iväg för att fiska o bada, det blev ingen fisk o lillebror tog ett ofrivilligt dopp med kläderna på, men annars så blev det väldigt mysigt:

Tre skuttande ungar :)


Här en bild från kantarellskogen,
otroligt vackert tycker jag:
 


 Igår var jag ute en sväng till o ramlade på ett otroligt fint parti med ljung o här kommer några bilder på det:






O som om man inte har fullt upp med att plocka blåbär o kantareller så börjar lingonen nu o bli klara :)



undrar om man kan få ha bär & svampplockning som heltidsarbete??? Hihi



En lycklig tjej med full korg :)

Blev en lyckosam tur iaf o jag kände mej väldigt nöjd med o ha fyllt korgen för tredje gången!
Det blev en smaskig egengjord pizza med dessa läckerheter på till kvällsmat, mycket gott!


Hoppas jag kan inspirera flera att ge sej ut i skogen nu, det finns massor av gratis gottigheter, bara o hämta! O dessutom får man ett motionspass, inte dumt alls....
så ut med er nu!

Idag åker vi till en kompis o hälsa på o sen blir det troligtvis hemfärd...trots att blåbären står o skriker på mej därute.....pust...jag får bygga mej en koja härute o bo i under sommaren tror jag :))

Ha en alldeles underbar tisdag nu alla, för det ska jag ha! Kram på er/A



3 kommentarer:

  1. Vad roligt att ha hittat din blogg! Jag älskar skogen och energin som den ger oss, och vilken lycka att ha hittat kantareller :).

    Vad duktig du är på att sy, det var verkligen fina saker du gör.

    Ha en bra helg! /Jennifer

    SvaraRadera
  2. Tack Jennifer! Ja jag älskar att va ute i skogen och på senare tid har jag lärt mej var kantarellerna finns och lyckan är verkligen enorm när man hittar dom :)O sytt har jag gjort sen jag var liten :) ha en bra helg du me/A

    SvaraRadera
  3. Låter verkligen som ni haft en toppendag :O)
    Ser så mysigt ut!

    Kramar Milla

    SvaraRadera